Jag har blivit smittad

Jag gör härmed mitt första blogginlägg. Trodde aldrig dagen skulle komma eftersom mitt intresse att skriva för allmänheten inte varit speciellt stort alls. Det är väl tänkt att detta ska vara bra skrivträning för mig och jag kommer nog att påstå att det är därför jag börjat blogga. Antagligen vill jag bara att någon ska intressera sig av vad jag har att säga eller vad jag gör. Om absolut ingen gör det kan jag alltid skita i att kolla statistiken och låtsas att det finns någon med intresse för mina tankar, idéer och vad jag gör om dagarna. Jag kan också skylla på Jonte i min klass. En skön kille jag läser filmvetenskap med. Han länkade sin blogg så att jag kunde läsa den. Tyckte det var både roligt och intressant men nu har hans hivblogg smittat mig! Jag kommer antagligen aldrig att bli kvitt bloggandet! Jag kommer skriva tills jag dör.
Nu kom Gustav hem och verkar väldigt glad i hågen. Tydligen har han varit och svingat bägare med gubbarna nere på Old corner. Nu satte han på en Lp med Lars Holmer på min skivspelare samtidigt som han dricker gammalt rödvin ur flaskan. Gustav är faktiskt en av de roligaste grabbarna man kan dricka öl med men just nu vill jag skriva klart mitt inlägg!!
Nu när jag är en av er och livet utanför bloggvärlden inte längre existerar, kan jag faktiskt säga att det känns bra. Jag är positiv till att blogga. Hivpositiv.

Kommentarer
Postat av: jntha

Fint med Hiv.

Förra sommaren bodde en skotte hemma hos mig, han hade ett eget uttryck som var "aids on toast", kom ba på det med hivgrejjen.



och klart att du har saker att skriva, du har ju alltid de bästa frågorna på lektionerna. Den bästa var idag när du kom sent och frågade när vi skulle se filmen och hur lektionen va strukturerad. För det hade Ingrid börjat lektionen med att berätta :)

Pussi

2009-12-16 @ 18:42:29
URL: http://kaptenhadiraja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0