God jul förresten.

Idag vaknade jag, packade väskan, för att sedan ta mig hem till Nyköping. När jag kommit till SKF fick jag reda på att inga spårvagnar gick därifrån eller från Gamlestadstorget. Jävla osis, tänkte jag. Hade bara en halvtimme på mig att nå centralstatioen innan tåget skulle lämna sin hållplats. Som tur var så fick jag följa med ett par med taxi. De hade också extremt bråttom.
Tågresan gick bra. Satt och tittade ut på snötäckta landskap medan olika artister från balkan trumpetade på i mina hörlurar. När tåget nått Norrköping kom första problemet. Alla tåg mellan Norrköping och Nyköping var inställda. Fuck, fuck, FUUUUCK SJ och deras förbannade vinstintresse. Finns få företag som skulle kunna göra så många kunder besvikna och ändå ha kvar dem. Vad skulle vi annars resa med? Swebuss? Tar bara en evighet att transportera sig med buss så varför inte? När bussresan var klar var man äntligen hemma. Första känslan när jag kommit in i Nyköping var en blandning av skräckblandad förtjusning. Man saknar inte det man flytt från, men samtidigt har jag många underbara minnen av min hemstad och de människor som varit delaktiga i mitt liv. Underbart och förjävligt på samma gång.
Det var mycket trevligt att få träffa Tilda. Vi har inte setts på väldigt länge och hon såg ut att må bra. Tilda är en vän för livet. Känns skönt att ha sådana vänner. Nu sitter jag hemma, småberusad på glöggen som mamma ändå inte kommer att dricka upp. Hon har gjort väldigt goda lussebullar och syrran visade galna talanger gällande pepparkaksbakning. Nu ska jag dricka lite vin och slumra in. God jul förresten.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tänk på vad du skriver min son, mamsen läser ;-)

2009-12-29 @ 10:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0