När jag går i motvind

Just nu är jag paralyserad. Vet inte hur mycket jag kan om provet som ska göras i morgon. Det känns som att jag misslyckas brutalt. Då får jag göra en omtenta vilket är tråkigt. Har ingen motivation kvar och jag vet inte om filmvetenskap är ett ämne för mig. Jag älskar film men kurserna känns meningslösa i mina ögon. Framförallt filmhistoria som är det ämnet vi sysslat mest med. Jag har därför beslutat att inte fortsätta plugga filmvetenskap. Det är tråkigt att mista mina fina klasskompisar men dom kanske jag kan få ha kvar som vänner ändå.
Problemet med att inte studera är att jag inte kommer ha någon inkomst. Har därför sökt lite jobb och hoppas verkligen på ett positivt svar från något av företagen. Problemet med mig är att när saker inte går som jag vill, blir jag paralyserad av ångest. Jag ser allting svart. Pratade med farsgubben igår och idag. Han sa att det är viktigt att verkligen inte fastna i grubbel. Han har rätt. Det värsta som skulle kunna hända mig är att jag måste återvända till Nyköping. Det får bara inte hända. I sommar kan jag tänka mig att bo där och jobba men absolut inte annars. Jag måste söka jobb och få ett. Spelar ingen roll vad det är, bara jag har en inkomst.
En positiv sak är att hemtentan gick bra. Då slipper jag bekymra mig om sådana saker. I morgon har vi fest hemma hos oss. Alla får komma och det kommer bli kul. Hoppas bara det kommer någon. I helgen ska jag söka jobb. Massor av jobb.

Kommentarer
Postat av: Sandra Dermark

MEN. Det är klart du ska fortsätta!

2010-01-16 @ 13:13:25
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sök jobb på dagis. Kul, lätt att få och utvecklande!

2010-01-17 @ 13:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0