Nya året

Julen var lugn och skön. Besökte till och med kyrkan vid tolvtiden. Det var stämningsfullt men prästen höll ett mycket långtråkigt tal. Hade jag varit präst hade jag i varje fall försökt övertyga folk om min övertygelse på Gud. Han stod där och pratade så släpigt att jag ville putta bort honom och ta över showen själv. Trotts prällen tyckte jag det var spännande. Det är någonting speciellt med att befinna sig i en kyrka. Man fylls av en lust att tro. Synd att tron snabbt kan försvinna när man stöter på motsättningar i livet.
På nyåret åkte jag ner till Köpenhamn hos mina svenska och danska vänner. Där vart jag mottagen med leenden och kramar. Det kändes bra. Jag älskar verkligen Köpenhamn. Vacker stad med vackra människor. På nyåret åt vi middag hos Martina och Troels, för att sedan ta oss till en hejdundrande fest. Runt sju på morgonen var det dags att ta sig hem. Problemet var att Oskar, som jag sov hos, redan hade gått hem. Jag var full, hittade inte och det var farligt kallt ute. Då dök hjältinnan Sandy upp! Hon visste vart Martina och Troels bodde så vi gick dit och sov. Tur det, annars kanske jag hade saknat tårna idag. Jag vill verkligen tacka alla som var med under nyårsskiftet. Ni var fantastiska och underbara. P.g.a. av er blev jag sugen på att flytta till Köpenhamn.
I lördags, när jag äntligen kommit hem, ville alla gå ut. Jag var sjukt trött men vi hade finbesök. Ut på Nefertiti och dansa var det som gällde. Jag tog det ganska lugnt eftersom tidigare dagar slitit på min själ. Sjukt bra musik dock. Vi dansade och kollade på vackra flickor. Som vanligt fast lugnare. 
Nu är det dags att ta det seriöst lugnt. Jag har två tentor framför mig och dom gör sig inte på egen hand. Dessutom ska jag jobba senare idag. DÖÖÖDEN! Det positiva är väl att pengarna rullar in.
Oskar=bäst.

Kommentarer
Postat av: Oskr

Nej du är bäst!

Är det inte tack vare oss, som du blev sugen på att flytta hit. "På grund av", låter lite negativt. Puss

2010-01-06 @ 20:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0